zaterdag 30 januari 2016

Take a step back, evaluate what is important and enjoy life...

Goedemorgen!

"Time has a wonderful way of showing us what really matters."


Als ik niet op de toppen van mijn kunnen kan presteren en er niet meer alles uit kan halen wat erin zit, is het voor mij tijd om een stapje terug te doen. De blog is altijd een prioriteit voor mij geweest en nog steeds staat 'dit project' heel dicht bij me. Echter zijn er nu andere zaken die mijn energie vragen, waardoor ik niet meer alles kan geven. Als perfectionist is dat best lastig. De laatste tijd was het vaak een race tegen de klok. Motivatie en inspiratie is er genoeg, maar als het iedere week weer passen en meten is qua tijd, dan bezorgt mij dat een klein beetje onrust. "Shit, ik móet nog een blog schrijven voor maandag", zei ik vaak tegen Archel. De laatste weken hebben een aantal mensen tegen me gezegd dat ik eens van dat 'moeten' af 'moet'. Ja, ik heb een groot verantwoordelijkheidsgevoel en ja, soms kon ik best eens geïrriteerd zijn als het erop leek dat ik de strijd tegen de klok ging verliezen. Het is nu tijd om even mijn zinnen te verzetten, mijn energie te verdelen over zaken die er op dit moment écht toe doen. Juist dat is waarom ik ervoor heb gekozen om een stapje terug te doen. Een moeilijke keuze en daarom zal helemaal stoppen met de blog ook echt niet gebeuren. Nee, maar ik heb er wel voor gekozen om berichten te plaatsen wanneer het mij uitkomt. Dat zal dan iets minder frequent zijn. Het geeft me een gevoel van rust en dat is waar ik op dit moment behoefte aan heb.

In de afgelopen vier jaar zijn er in totaal ruim 200 blogs geplaatst. Ik voel me voldaan. Er is veel gezegd en geschreven over het onderwerp 'kaakosteotomie'. Honderden patiënten zijn op weg geholpen dankzij deze blog. Professionals zijn de blog gaan gebruiken in de voorlichting naar patiënten toe. Het heeft me veel gebracht. Mooie uitdagingen bij TV Limburg en BlueM. Items bij BNN en TV Limburg. Persoonlijke verhalen in de Grazia en de Flair. Presentaties aan groepen professionals, niet alleen in ziekenhuizen maar ook in het 'normale' bedrijfsleven. Meeloopdagen met Dr. de Jonge en een kaakosteotomie van dichtbij meemaken. Het boek dat nog altijd op de planning staat. Ik mag mijn handen dichtknijpen. Ongelooflijk wat zich allemaal heeft ontwikkeld dankzij deze blog. Er zijn veel deuren voor me open gegaan. Daarom neem ik ook geen afstand. Nu niet, nooit niet, maar het komt wel allemaal even op een iets lager pitje te staan.

Stay tuned, want zoals gezegd... dit is niet 'the end', maar een 'tot ziens!'

"Shine bright like a diamond..."


Liefs,
Cindy

5 opmerkingen:

  1. Peter van Delden1 februari 2016 om 19:23

    Heey Cindy,

    Je hebt groot gelijk! Doe en laat wat je wilt! Een blog die je ontspannen kan schrijven werkt ook het beste op de lange termijn! Ik vind het al knap dat je het al die tijd wekelijks hebt gepost.

    Succes en ik zie wel wanneer ik weer een mooi stukje kan gaan lezen!

    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Cindy

    Wat goed van je dat je jouw energie grenzen aanvoelt en deze serieus neemt!
    Goed voor jezelf zorgen en de rest volgt vanzelf weer.
    Succes!

    Groetjes Annedieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Cindy,

    Goed van je en veel succes met je verdere leven!! Ook veel sterkte met je moeder!

    Veel Groetjes en Liefs van Mariëlle Keukens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Cindy, Ik kan heel goed begrijpen dat het tijd is voor wat rust (op dit vlak dan toch). Ik zelf wacht al twee jaar op een operatie en eindelijk zal die 1 maart gebeuren. Ongelooflijk hoe dikwijls ik in die jaren je blog heb gelezen, of het kaakforum. Ik ken je niet, maar ik ben je hoe dan ook toch ongelooflijk dankbaar, want je was en bent nog steeds een grote steun!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Melissa Slagter22 juni 2016 om 16:53

    Hoi Cindy,

    Gisteren middag was het voor mij zover. Osteomie van mijn onderkaak. Hij is 6mm naar voren gezet. Op dit moment doe ik eigenlijk niks anders dan slapen en heb ik veel last van de zwelling. Vind het leuk om je blogs te lezen. Dankjewel daarvoor!

    BeantwoordenVerwijderen