maandag 5 oktober 2015

Voor- en na-foto's kaakosteotomie: Monique Severens

Goedemorgen!

Omdat het in het kader van de voorlichting in de aanloop naar een kaakosteotomie zeer belangrijk is om voldoende informatie te verstrekken, plaats ik vandaag enkele voor-/na-foto's van een vaste bloglezer. Dit zal ik in de komende weken nog vaker gaan doen. De bloglezers krijgen nu dus écht een gezicht. Er staan al veel foto's van mezelf op de blog, maar uiteraard is het beter om een breder beeld te hebben. De resultaten van Monique Severens spreken voor zich... Ook zij gaat tegenwoordig met een grote glimlach door het leven!

Monique vertelt: "De beugel heb ik in februari 2011 gekregen. Ruim 2 jaar later, op 27 mei 2013 was het dan zover. De onderkaak is ongeveer een centimeter naar voren geplaatst en ook is toen mijn kin nog een stukje gecorrigeerd.  De operatie is uitgevoerd door dr. de Jonge in Atrium ziekenhuis Heerlen.  Pijn heb ik na deze operatie gelukkig weinig gehad, het waren meer de ongemakken waar ik wel last van heb gehad. Het vloeibare dieet is een uitdaging, en ook daarna had ik wel even moeite met de mondopening, de beweging van het kaakgewricht, de bijtkracht. Daar heb ik hulp bij gekregen van een kaakfysiotherapeut, en dat heeft goede resultaten opgeleverd. Bijna 8 maanden daarna werd ik dan ook verlost van de beugel, en kon ik eindelijk het eindresultaat in zijn geheel zien.

Het was best pittig op sommige momenten, voor de operatie is het de angst die voor onzekerheid zorgt. Na de operatie waren het bij mij de ongemakken die voor deze onzekerheid zorgden. Maar het is goed gekomen en ik ben heel blij dat ik toen de stap toch heb durven zetten. Ik heb er echt meer zelfvertrouwen door gekregen, ook al heb ik mijn gevoel niet meer helemaal teruggekregen in mijn onderlip en kin. (wat vóór de operatie een van mijn angsten was). Ik kan echt verzekeren dat je hier aan went!"







Tijd om te shinen! :)

Monique, dank voor je bijdrage!


11 opmerkingen:

  1. Hoi Monique
    Super dat je die stap hebt genomen en wat een prachtig resultaat!!!
    Dankjewel voor jouw positieve maar reëele verhaal!

    Groetjes en lekker verder stralen,Annedieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Annedieke,

      Dankjewel voor je compliment!!

      Groetjes Monique

      PS. een uitgebreidere versie van mijn verhaal vind je overigens op het forum bij "deel hier je ervaringen". (operatie onderkaak op 27 mei)

      Verwijderen
  2. Thanks,dat ga ik even lezen! (Zelf ook operatie aan onderkaak..Duurt nog even.Heb beugel nu 4 maanden)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Monique

    Ziet er heel mooi uit! Vandaag ben ik precies 5 weken post-ok en hoop ik dat mijn resultaat net zo mooi wordt als dat van jou!

    Groetjes
    Hadewijch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Hadewijch,

      Ik hoop natuurlijk ook voor jou dat je heel blij gaat zijn met je eigen resultaat!
      Veel succes nog met je herstel.

      Groetjes Monique

      Verwijderen
  4. Deze vind ik ook erg meevallen qua overbeet. Ik ken gevallen die veel erger zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik krijg volgende maand een beugel, en moet vervolgens een dubbele kaakoperatie ondergaan.
    Ik heb nog zoveel vragen en onzekerheden...?
    Waar kan ik dat forum vinden waar ervaringen worden gedeeld?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig! Zijn jullie allebei door kaakchirurg dr. De Jonge in Heerlen geopereerd? Ik heb een mislukte dubbele kaakoperatie gehad, waardoor ik nu veel angst heb en zoek naar een super kaakchirurg 😨

    BeantwoordenVerwijderen